We only follow Nature in our arts
Газета «Громадський Ревізор»

03.04.2020

30 березня стало важливою датою у хроніках боротьби нашого міста з коронавірусною інфекцією. Саме тоді стартувала тестова робота контрольно-сортувального медичного містечка, яке було створене задля розмежування потоків можливих хворих на коронавірус, працівників лікарні, медиків швидкої допомоги й інфекціоністів та інших пацієнтів. Як минули кілька діб роботи містечка, які труднощі виникали у лікарів та пацієнтів – дізнавався «Громадський ревізор».

Медичне містечко: що це таке й для чого воно потрібне?

Нагадаємо, що на території лікарні було створене ціле палаткове медичне містечко. Кожен лікар та кожен пацієнт відтепер можуть потрапити до закладу виключно одним з чотирьох спеціально обладнаних коридорів:

- Червоний – для пацієнтів з підозрою на коронавірус,
- Жовтий – для хворих з соматичними та хірургічними скаргами, які також можуть бути хворими на Covid-19,
- Зелений – для працівників лікарні,
- Синій – для лікарів інфекційного відділення та працівників станції швидкої допомоги, які могли контактувати з хворими.

Метою створення медичного містечка стала мінімізація контактів пацієнтів з Covid-19 та хворих з підозрою на цю інфекцію з іншими відвідувачами лікарні. У кожному з цих наметових коридорів цілодобово працюють медики та волонтери, які проводять попередній огляд хворих, а поряд постійно чергують правоохоронці, які контролюють громадський порядок.

Кожен відвідувач лікарні відтепер має проходити санітарний контроль. До нього входять дезінфекція взуття, одягу, особистих речей та кількахвилинне кварцування. Обмеження стосуватимуться й в’їзду транспортних засобів на територію лікарні. Відтепер туди допускають лише машини швидкої допомоги та автівки, які транспортують пацієнтів до приймального відділення. Одначе й вони мають якомога швидше покинути територію закладу.

До організації роботи містечка долучилися не тільки кваліфіковані медики, а й волонтери, комунальники та представники поліції. Наприклад, міський голова доручив керівникові плавального басейна «Купава» забезпечити можливість проживання та харчування осіб, котрі залучені до роботи у медичному містечку. Головною ж задачею комунальників стало проведення посиленої дезінфекції відкритих територій містечка та своєчасне забезпечення вивезення сміття.

Перший день роботи містечка: лікарі постояли в черзі

Перший день повноцінної роботи містечка став справжнім випробуванням і для пацієнтів, і для лікарів, і для медиків, котрі чергували безпосередньо у наметах. Вже з самого ранку у зеленому коридорі з’явилася довга черга з працівників медзакладу, які не могли потрапити на роботу.

За словами директора Броварської клінічної лікарні Валентина Багнюка, така ситуація склалася через декілька не надто сприятливих факторів:

«Перший день роботи став тестовим. Зокрема, в зеленому коридорі працювала лише половина наметів – 4 з 8. До того ж, погода була відверто кепською, що також зіпсувало настрій людям в черзі. Ще одним несприятливим для нас фактором став невчасний приїзд працівників лікарні: ми щодня забираємо близько 500-600 людей з міста та сусідніх сіл організованим трансфером. Цього ж дня графік дещо збився і більшість з них приїхали майже одночасно», - розповів директор БКЛ.

Валентин Багнюк зазначив, що після того, як ситуація владналася, він провів нараду з колегами де були вирішені всі нюанси, що їх турбували. А отже вже наступного дня лікарі змогли безперешкодно потрапити на свої робочі місця. Зокрема, за 1 годину 50 хвилин провели санітарний контроль, знезараження рук, взуття, одягу, мобільних телефонів і інших приватних речей,з якими медики прийшли на роботу у більш, ніж 1000 працівників, і всі вони вже о 8:50 були на роботі.

Пацієнтів пропускали, та не всіх

Окремою проблемою стала поведінка деяких пацієнтів, які намагалися потрапити до лікарні. Автор та координатор схеми карантинних заходів у БКЛ, Доктор медичних наук, Заслужений лікар України, Олександр Кулик, розповідає, що лише за першу добу до червоного та зеленого коридорів звернувся 621 пацієнт. Однак через Контрольну зону пропустили лише 147 хворих, симптоми яких були достатньої тяжкості. Решта ж 474 пацієнтів мали несуттєві скарги чи невисоку температуру, з чим їх і було перенаправлено до сімейних лікарів (ред. - див. діаграму). Приблизно така ж історія трапилася і наступної доби, де з 849 хворих допомоги саме лікарні потребували лише 304 пацієнти.

Ще варто зазначити, що деякі пацієнти виявилися справжніми хитрунами, та намагалися пройти через коридор для лікарів, натягнувши маски попід самісінькі очі, аби медики у наметах нічого не запідозрили. Втім, їх швидко викрили та перенаправили до відповідних коридорів. Дехто намагався застосувати фізичну силу, аби розштовхати інших людей в черзі та пройти першим. Хтось просто зчиняв справжнісінький скандал, провокував на сварки інших пацієнтів. Одного відвідувача, який намагався перелізти через паркан та потрапити до лікарні в обхід наметового містечка, затримали правоохоронці.

Саботаж – не перешкода роботі медиків

Олександр Кулик зазначив, що хоч перша доба роботи наметового містечка виявилась складною для всіх (а, приміром, автомобілю швидкої допомоги клініки «Нодус», який цілодобово вартував біля лікарні, хтось порізав шини), лікарі та волонтери продовжують самовіддано працювати на благо БКЛ та пацієнтів.

Подальша робота пропускних пунктів систематизувалася, негативних настроїв серед відвідувачів та працівників лікарні вже немає. В цілому ж, організація медичного містечка виявилася дієвою, і її вже почали ставити за хороший приклад іншим українськім містам.



Донині в Нодусі діє Благодійний проект реабілітаційного лікування поранених в зоні АТО військовослужбовців та добровольців